onsdag 29 maj 2013

Förvirrad

Lade mig och vilade när jag kom hem efter MVC och ha lämnat Alfred på dagis, och vaknade vid tjugo i tolv och insåg att jag fick skynda mig tillbaka till MVC för att inte vara tvungen att gå på toa (och hinna svälta ihjäl) innan, så jag kastade mig iväg till tunnelbanan. Kom fram och lämnade mitt prov till en av de få barnmorskor som var där nu vid lunchtid, gick ut och köpte en glass och insåg att jag inte ens hade haft en tanke på att fråga när och hur jag skulle få svaret på provet... Känner mig helt groggy idag. Jag ringde tillbaka till MVC, men då hade de lunchstängt, så jag får ringa senare.
Barnmorskan jag lämnade provet till var förresten också gravid, och såg marginellt större ut än jag, så när jag frågade vilken vecka hon var i och hon sa 32 var det nästan lite komiskt. Fast hon sa att magen doldes ganska bra bakom rocken hon hade på sig. Men för att ta så stor plats, mina två små, gör de fortfarande väldigt lite väsen av sig tycker jag. Hade jag känt dem sprattla i morse hade jag kanske sluppit lite av all panik jag känt idag. Kan det inte bara bli den 10:e juni snart så jag kan få se om de mår bra?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar