tisdag 14 maj 2013

MVC-tid bokad

Nu blev det i alla fall av att ringa MVC idag. Fick inte riktigt klart för mig om de fått ta del av resultatet från ultraljudet där jag fick veta att det är tvillingar - jag pratade inte med "min" barnmorska - hon som jag pratade med sa nåt om att jodå, de får ju veta resultatet, och visst ska man få gå på fler kontroller då, men de hade ju ändå inte hört av sig till mig, så jag vet inte. Men strunt samma, nu har jag i alla fall fått en tid på onsdag i nästa vecka. Barnmorskan sa att man brukar räkna med att kunna höra hjärtljuden från vecka 16, och jag kommer vara i vecka 17 när jag kommer dit - fast å andra sidan kan det vara svårare med tvillingar att lyckas lokalisera båda de där små hjärtanen (hjärtana?). Men jag tycker nästan att min mage har krympt de senaste dagarna, så lite hjärtljud är just vad jag behöver få höra. Eller några små fosterrörelser - det är dåligt med det också än så länge.
Jag mår rätt okej nu, men fortfarande lite illamående, och det är väl kanske tur så jag inte nojar ner mig totalt för att jag inte känner nåt än. Det står ju överallt att andragångsföderskor kan känna fosterrörelser tidigare än förstföderskor, och jag tänker att eftersom jag har två därinne borde jag väl ha dubbelt så stor chans att känna nåt tidigare, men nähä. Inte än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar