måndag 20 maj 2013

Bisarra drömmar

Ja, man drömmer ju ofta konstigt som gravid. Igår kväll kändes min livmoder konstig, den kändes alldeles avlång och hård ner mot blygdbenet, vilket jag inte tycker den gjort förut. Och det kom tillbaka i en dröm inatt: då visade det sig att ett av barnen tryckte på neråt, och sen var det plötsligt ute, men det var liksom inget fel med det, utan det skulle nog gå att trycka in igen. Det enda var att mamma, som hjälpte till, tryckte snett så att det blev alldeles obekvämt för barnets huvud.
Sen lite senare såg jag genom huden på magen att båda barnen låg och bankade med händerna, och det syntes tydligt tre små knytnävar, och lite efter det låg den vänstra tvillingen och tryckte så långt ut på vänstra sidan av min mage, där huden är tunn, så att man såg konturerna av den så tydligt att jag först såg näsan och sen att den hade en liten snopp - så då fick jag veta att det var en pojke. Den andra började sen trycka ut mot andra sidan, och då ville jag såklart veta vad även den har för kön, och plötsligt var den ute på ett bord, men låg och knep med benen, så jag fick liksom peta fram könet, och såg att det var en flicka.
Vi hoppas på det, i ärlighetens namn - även om det självklart är viktigast att de är friska och normala - men det vore ju roligt om åtminstone en av dem är en flicka, eftersom vi redan har en pojke. Tre pojkar känns lite mycket... Men vad vet jag, det kanske är hur roligt som helst, men eftersom jag är uppvuxen med två systrar skulle det kännas lite märkligt med tre killar. Plus att vi har sjukt svårt att komma på bra pojknamn, vi har många fler bra flicknamn!
Typ alla jag känner som fött barn på sistone har fått flickor, det verkar på något konstigt sätt gå i cykler det där (när Alfred föddes fick alla pojkar), men den cykeln kanske är slut till hösten. Jag vill inte vänta i tre veckor till på att få veta! #världenssämstapåattvänta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar