torsdag 30 maj 2013

Hej urinvägsinfektion

Jaha, det visade sig att jag faktiskt har urinvägsinfektion, utan att känna av några symptom - men det kan ha varit det som gjorde att jag fick så ont i magen härom natten. Så det var väl tur på sitt lilla vis att det faktiskt gjorde ont så att jag åkte in till MVC och kollade mig.
Jag fick veta att det är av typen GBS, som är "streptokocker av typ B", och ifall det nu ska få mig att känna mig bättre så bär tydligen var tredje fertil kvinna på de här bakterierna och ofta får man inga symptom - men det som definitivt inte får mig att må bättre var informationen om att om det här överförs till barnen vid förlossningen kan de bli allvarligt sjuka eller till och med dö. Men jag fick veta direkt av barnmorskan i telefon att de kommer behandla mig vid förlossningen, eftersom det här kan ligga kvar latent, trots att jag ska börja med antibiotika redan idag.
Och hurra, eventuella biverkningar av antibiotikan är - tadaaa! - illamående och diarré. Som om jag inte har nog av det redan.
Och ännu en sak att oroa mig för var väl också precis det jag behövde.
(Gode tid vad jag gnäller, får börja skriva positiva saker snart.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar