söndag 12 maj 2013

Munhygien

Jag har nog aldrig haft så god munhygien som under den här graviditeten - jag klarar inte av eftersmak i munnen. Oavsett hur gott det jag ätit var så går det bara inte, jag mår svinilla av att ha kvar smaken i munnen efteråt. Tror aldrig jag borstat tänderna och skrapat tungan så ofta som under de senaste veckorna - tack och lov klarar jag tandkrämsmaken i alla fall (och ett par olika tuggummismaker samt Läkerol Salvi för när jag inte har ett badrum tillgängligt).
Men jag antar att det är rätt bra, med tanke på att man som grädde på det härliga mos av konstiga graviditetssymptom som finns även har lättare att få hål i tänderna.
Det finns två saker jag ser fram emot under graviditeten: 1) börja känna sparkar och 2) få tillbaka min libido. Sist kom den tillbaka när illamåendet släppte och den där extra litern blod man skapar som gravid började swosha runt i väl valda delar av kroppen. Annars tycker jag inte att det här är några vidare höjdarmånader alltså. 
Mvh,
Sveriges sämsta ambassadör för graviditet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar