onsdag 8 maj 2013

Måste ringa MVC

När vi gick från ultraljudet för snart två veckor sen tänkte jag att vi kanske skulle ringa vår MVC och berätta att det är tvillingar jag väntar. Men sen tänkte jag att de väl borde få resultaten från ultraljudsmottagningen och kontakta mig, för man borde väl få gå på fler kontroller då, eller? Som andragångsföderska ska jag nämligen inte på nästa kontroll förrän i vecka 20 (förra var i v 9, tror jag det var). Men det har inte hänt, så jag antar att jag måste ringa dem själv. Nu är det ju långhelg, så jag får ta tag i det i nästa vecka. 
Nu är vi på väg till min mamma på västkusten - hon är mycket peppad på två nya barnbarn samtidigt!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Efter vecka 20 så blir det tätare kntroller iaf för min del, däremot har de haft mig lite under uppsikt för jag fick järnbrist tidigt eftersom det är två. Samt så fick jag även komma och lyssna på deras hjärtljud i vecka 16, det kan ju vara ett tips om det känns långt emellan?
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Åh, hjärtljuden längtar jag efter att få höra! Jag ska ringa direkt på måndag och försöka få en tid. :)

    SvaraRadera