tisdag 28 maj 2013

Järntabletterna continued

Det jag mest oroade mig för i biverkningslistan för järntabletterna var förstoppning. Vi behöver inte gå in på detaljer här, men det verkar som att jag fick den motsatta biverkningen istället (plus kolsvart). Inte jättekul det heller kanske, men jag tror ändå att jag föredrar det - hittills, vi får väl se om ett tag.
Men, hör och häpna, det har dykt upp en graviditets-bieffekt som är positiv! Jag har alltid haft ganska fett hår, och eftersom jag inte orkar tvätta håret varje dag har torrschampo länge varit min bästa varannandagsvän, men den senaste veckan eller två har det inte behövts! Inte ens i luggen! Jag är oerhört fascinerad.

4 kommentarer:

  1. Åh jag kan verkligen rekommendera Blutsaften, inte alls samma bieffekter och mitt järnvärde hade gått upp när jag var hos BM i går.
    Jag tar blutsaft och 1 järntablett om dagen.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Jag tar bara en järntablett om dagen hittills, fast jag vet ju inte än om värdet gått upp nåt - men du behöver ta både en tablett och blutsaft alltså? Får du inte biverkningar av tabletten ändå då, Caroline?

    SvaraRadera
  3. Hej Sara!
    Min BM tyckte att jag skulle ta 2 per dag, vilket jag gjorde i början, men då pajade min mage ur helt. Jag fick gaser, förstoppning, ont i magen, uppsvälld, sura uppstötningar mm. Nu tar jag 1 tablett innan sänggående och det funkar bäst. Sedan blutsaft på morgon och em typ.
    It's a glamorous life!

    SvaraRadera
  4. Haha, ja, graviditeten är ju... fantastisk... eller nåt. ;) (ja, såklart slutresultatet är fantastiskt, men inte vägen dit direkt)

    SvaraRadera