tisdag 21 maj 2013

Magen har flyttparty

Jag förstår mig inte på min mage: livmodern flyttar runt! Och inte bara litegrann, utan helt brutalt! Jag ligger i sängen och ena stunden känner jag livmodern tydligt på höger sida av naveln, sen en liten stund senare är den borta. Helt väck. Sen dyker den upp igen, fast typ liggande avlång på mitten. Enligt en av mina gravidappar ska livmodern nu vara stor som ett babyhuvud ungefär, vilket väl innebär att min tvårummare borde vara lite större, så jag fattar inte hur den ibland kan vara helt inbäddad och dold ibland.
Jag tror inte riktigt på den här graviditeten, börjar freaka ur lite smått här. Imorgon är det äääntligen dags för MVC - men tänk om hon inte hittar några hjärtljud?
Fast att livmodern flyttar runt borde väl vara tecken på någon sorts aktivitet därinne, eller? Eller betyder det bara att mina tarmar spelar fotboll med den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar