fredag 24 maj 2013

Nu tog jag slut

Den där energin räckte till ungefär två timmars flängande; nu ligger jag däckad i soffan med datorn på magen och en kopp med varm majs med smör i näven.
Men jag fick så mycket gjort! Sjukt nöjd faktiskt ändå, även om pulkan fortfarande står kvar i hallen - nånting ska väl Christopher få att göra när han kommer hem, eller..?
Jag har plockat undan i flera rum, torkat av det dammiga golvet bakom toaletten som man brukar glömma, vikt tvätt, slängt döda balkongväxter, gnuggat en repa i köksbänken med en valnöt, torkat av bänkar, packat upp mina skivor som jag hade när jag DJ:ade för en och en halv månad sen, packat upp en väska som var kvar sen vi var i stugan förra veckan, packat upp en väska med pryttlar från jobbet jag slutade på för två månader sen, lagt saker som ska ner i förrådet i påsar, flyttat runt lådor och grejer i klädkammaren, där jag också hittade min puderborste som Alfred magiskt trollade bort för ett par månader sen och en skoinpregneringsspray som också varit borta sen i vintras samt en massa mer smågrejer som jag redan glömt.
Men nu ska jag vila en halvtimme innan jag ska hämta Alfred på dagis och gå och köpa halsbrännemedicin. Hade mer halsbränna igår, vilket tydligen kan vara en biverkning av Niferexen, och det orkar jag bara inte med, så det blir medicin mot det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar