onsdag 22 maj 2013

Och de lever!

Vår barnmorska hittade efter en del letande båda tvillingarnas hjärtljud! De låg närmare varann än hon trodde, men till slut hittade hon båda: den ena hade 142-143 slag/minut och den andra 149.
Det var så skönt att få höra dem!

Lite mindre skönt var att mitt järnvärde redan gått ner från 120 till 106 på de veckor som gått sedan jag var där sist, så det var marsch iväg till apoteket och köpa järntabletter efteråt. Niferex skulle tydligen vara lite skonsammare mot magen än det andra alternativet, så jag testar dem (har ju redan en hel del problem med magen). Är det någon som har erferenhet av Niferex - illamående, förstoppning, nåt annat roligt att säga om dem?

3 kommentarer:

  1. Min enda biverkning av niferex var svart avföring..blev nojig först innan jag kom på att jag åt järntabletter ;) Annars tycker jag att de funkade bra.

    SvaraRadera
  2. Härliga nyheter att det gick bra hos MVC. :)

    Alltså Niferex, don't get me started, jag HATAR dem. Förstopning, uppblåst mage (som om det inte räcker med tvillingmagen) och sura uppstötningar. Jag har börjat varva dem med blutsaft som kompelment för att överleva. USCH!

    SvaraRadera
  3. Usch, det verkar så hemskt olika hur man reagerar på samma sak. Jag testar Niferex nu ett tag och ser hur det går, helt enkelt. Köpte även Laktulos på apoteket, vilket verkade få igång magen direkt efter en dos - fast det kanske var ren tur, för jag tror de sa att det skulle ta några dagar. Vi får se helt enkelt.

    SvaraRadera