lördag 2 januari 2016

Nyår och Trädgårdslandet

Lite bilder från nyårsafton var det ja. 

Vi degade omkring i vanliga kläder rätt länge, och övervägde att fortsätta så hela kvällen, men sen insåg jag att jag ju faktiskt gillar att klä upp mig (åtminstone i ett tidigare liv), så då bytte vi om. Jag och tjejerna körde lite matchande chiffongkjolar (fast i olika färger).
Sen åt vi trerätters: gratinerad hummer till förrätt (Lilly var den enda som vågade smaka direkt, och hon älskade det - Flora smakade när vi nästan ätit klart och då var det ju inte så mycket kvar när hon också visade sig gilla det. Så det blir till att bjuda dem på havskräftor i sommar), andbröst till varmrätt och mjölkchokladpannacotta med hallonkaramell till efterrätt (oj, vad alla älskade den. Jag borde ha gjort dubbelt så mycket - men då vet jag det till nästa gång).
Lite innan midnatt lät det som att kriget brutit ut här inne i stan av alla fyrverkerier, och Flora vaknade och var helt vettskrämd - hon skakade till och med! Så efter att Christopher misslyckats med att få henne att somna om fick hon komma ner och sitta invirad i en filt i min famn och titta på fyrverkerier på lite behörigt avstånd. Men så värst behörigt avstånd blev det inte när grannarna fick nån sorts knäpp och satte igång med fyrverkerier mitt ute på gatan, ungefär två meter från vår bil och tre meter från våra fönster... Då var det inte bara Flora som var rädd längre...
Jag och Christopher tittade förresten på dokumentären "Twinsters" på Netflix under kvällen, om enäggstvillingar som adopterats från Sydkorea utan att veta att de hade varsin tvilling, utan upptäckte det tack vare internet vid 25 års ålder. Jätteintressant.
Till slut fick jag också fram den här bilden som alla höll på med under nyårsafton. Fast jag tror inte den stämde, för jag gick igenom mina instagrambilder manuellt när appen inte funkade för att få fram bestnine-bilden, och fick fram några andra med fler likes. Men men.
Och den här fick jag fram via TimeHop.
Idag var vi för första gången på den permanenta barnutställningen Trädgårdslandet på Landskrona museum - den var helt grym! De hade träfrukter och -grönsaker som man kunde "plantera" och leka affär med och en massa annat fint. Vi träffade dessutom en annan tvillingfamilj med tvillingtjejer på 2,5 och en storebror i Alfreds ålder, som bor utanför stan - vi är visst med i samma tvillinggrupp på Facebook.
Djungel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar