lördag 23 januari 2016

Dagens outfits

Jag gör det enkelt för mig och lägger upp bilder på några av våra outfits idag!
Jag har köpt några plagg av en annan tvillingmamma i vår facebookgrupp (tack Maria!), vars barn är några månader äldre och ganska mycket längre, så Flora fick en superfin klänning med ankare på.
Och Lilly en volangklänning, plus att jag köpte en kofta och en tröja, också med varsitt ankare på. Superfina!
Alfred har bara på sig pyjamasbyxor, med hål på knät, som jag försökt laga, men det fortsätter bara bli större. Plötsligt har han börjat få hål på alla sina byxknän! Jag vet inte vad han håller på med nu för tiden, men det är rätt irriterande... En förskolefröken tipsade om att H&M har lappar man kan stryka på, men jag har glömt att kolla efter det. Att bara sy ihop hålen blir inte vidare snyggt.
På tal om H&M har jag de senaste dagarna gjort ett nytt försök att få H&M att förstå att det inte är en bra idé att ha "tuffa" tryck på varenda sabla pojkplagg de gör, och volanger, glitter, rysch och pysch och gulliga tryck på alla flickplagg, efter att Alfred önskade sig en tröja med ett hjärta på och det var omöjligt att hitta en uthärdlig på H&M (fick beställa en från Next istället, ihop med tre nya pyjamasar). Jag fick ett standardsvar från kundtjänst om att det är så efterfrågan ser ut, och jag blev irriterad och svarade (dels på mailet från kundtjänst, dels i deras nöjdhetsundersökningsmail som kom efter, dels på deras fb-sida) att det inte stämmer: de är vår största kedja med bra priser, om de skulle erbjuda enfärgade, prickiga, randiga plagg i glada färger till alla barn så skulle kanske efterfrågan faktiskt se ut så, och de borde inte uppmuntra förlegade könsroller, särskilt inte nu efter skandalen med tafsande pojkar/män - låt bli att uppmuntra tuffhet hos små pojkar! Än så länge bara ett standard-blaj-svar på fb, vi får se om någon på deras kundtjänst är lite smartare i de andra kanalerna.
Jag testar en lite mer sofistikerad look i svart nu under vintern. Rätt nöjd med dagens outfit. Jag visade inte upp den på nåt mer spännande ställe än nya gallerian i Löddeköpinge och ICA Maxi, men ändå. Jag har hållit på att bli tokig av snorande och nysande idag för övrigt, men är tacksam för att jag sluppit ont i halsen, vilket jag alltid brukar få när jag är förkyld annars. Och också tacksam över att det faktiskt var hemskt länge sen jag var förkyld på riktigt senast, så jag ska väl inte klaga.
Alfred har äntligen gjort ett armband till mig på förskolan! Han har gjort flera till Christopher tidigare, men jag har fått vänta... Nu ikväll sa han att jag får säga till när jag vill ha fler, så kan han göra "tjugohundra" mer till mig. :)
När det var dags för sängen drog tjejerna fram lilla väskan med mina avlagda smycken och hårpynt som jag överlåtit till dem.
Det var roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar