fredag 22 januari 2016

Fågelbebisen blev jätteglad!

Tänka sig, idag när barnen var på förskolan kom en fågelmamma och hämtade napparna! (Eller hur...) När barnen kom hem tyckte de att det var roligt, och Lilly sa att "fågelbebisen blev jätteglad!" - det pratade hon om flera gånger under kvällen. Så jag hoppas på att vi kan fasa ut nattnapparna snart också.
När jag lägger tjejerna (vilket jag gör varannan kväll), så när vi har läst färdigt böckerna och släckt lampan, brukar Flora numera be mig sjunga "Aj aj buff", så jag börjar sjunga om trollmor och de elva små trollen (när min lillasyster, som är sju år yngre än jag, var liten brukade jag sjunga den för henne, säkert 10-15 gånger per kväll de gånger jag låg hos henne), och av någon anledning brukar inte Lilly vilja att jag ska sjunga. Då säger jag "Jag sjunger för Flora bara", och då hugger hon tag i min haka och drar mitt ansikte mot sig och säger "Sjunga Lilly!". Lustiga unge. Ikväll sjöng de med båda två, för första gången!
Annars tycker jag att tjejerna har blivit gulligare mot varann under de senaste dagarna, de klappar och kramar varann mer än förut, och när jag hämtade på förskolan idag och båda ville gunga i samma gunga sa jag att de får prata med varann för att bestämma vem som skulle få börja. Jag sa att Lilly hade fått börja igår, så får Flora börja idag kanske, och då sa Lilly ja direkt och backade - det har aldrig varit så lätt förut. Den där tvillingsamhörigheten man hört så mycket om kanske kommer snart, det vore härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar