torsdag 14 januari 2016

Gulliga tvillingar

Små gullungar strax innan läggning.
Puss!
En halvtimme senare höll jag på att bli galen på dem, främst Lilly som låg och babblade och tjoade, för att de inte lugnade ner sig och försökte sova. De får bara sova trekvart på förskolan nu, och de första dagarna efter jullovet somnade de fort på kvällarna fortfarande, men nu börjar det gå utför med läggningarna igen. Suck.
Jag fick i alla fall sova gott i gästrummet inatt, och världens snällaste Christopher låter mig sova där inatt igen. Jag måste bara komma i säng tidigare ikväll, för igår somnade jag som vanligt först runt klockan 1, efter att jag varit tvungen att ligga inne hos en orolig Flora i en halvtimme runt midnatt - så ikväll ska jag försöka lägga mig före de vaknar, vilket de oftast gör runt midnatt, så får Christopher ta det istället. ;) Sen får vi se hur det går eftersom de upptäckte i morse att jag låg där nere, så det kan nog mycket väl hända att något litet barn smyger nerför trappan inatt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar