onsdag 30 september 2015

Utökade förskoletider

Jag skulle radera foton ur mobilen idag och hittade en så fin bild på tjejerna från i februari, som jag satte ihop med en av dem från igår. :)

Och när jag skulle röja lite i rummet där vi har ouppackade lådor hittade jag en låda med fotoalbum och började bläddra i det från 2003-2004, och hittade några foton på min systerdotter Stella när hon fick träffa sin stora idol Håkan Hellström. :) Jag hade hjälpt henne måla en t-shirt där vi skrev "Jag <3 Håkan. Kram Stella" och Håkan (som jag var bekant med sen 90-talet) blev så glad att han absolut ville rita en teckning till Stella (den som syns i bild). Det var mycket gulligt alltihop!
Annars idag var jag och Christopher ute på en powerwalk efter förskolelämningen (som för övrigt skedde en halvtimme tidigare än vanligt idag, eftersom personalen igår upplyste oss om att 15-timmarsbarnen nu ska gå 8:30-13:30 istället för 9-14 för att hämtningarna inte ska krocka med mellanmålet klockan 14, och vi som har sjusovare till tvillingar blev rätt så deppiga - men vi hann hyfsat i tid idag ändå, fast jag tvingades väcka alla barnen efter en skitnatt där Flora och Lilly vaknade förtvivlade lite före midnatt och inte somnade om förrän de fått komma upp medan jag tvättade mig och sen fick jag sova i deras säng, blickstilla inklämd mellan dem hela natten. Det blev en lång parentes...) och gjorde lite övningar på utegymmet med utsikt över havet. Den här vackra stan alltså!
När vi kom hem blev jag för första gången jag kan minnas lycklig över att få mens tre dagar för tidigt (jag har alltid haft långa menscykler hittills), för då blir det ju mindre strul när jag vill sola och bada på Kreta. Sen blev jag uppringd av en mycket trevligare handläggare på min a-kassa eftersom jag mailat dem frågor, och det var så skönt att få prata med någon som höll med om att deras regler är fyrkantiga och föråldrade och som förstod min synvinkel och det kändes som att hon faktiskt försökte hjälpa mig. Så nu har jag en lösning på hur jag ska kunna överleva tills jag får mer jobb.
Sen hade vi elektriker här (för fjärde gången) för att byta ut ledningarna till spisen och ugnen, som klåparna som renoverat huset kopplat in på ett icke godkänt sätt... Och så pratade jag med Telia för ungefär tusende gången och fick veta att vår beställning hade missuppfattats, så nu måste vi vänta ungefär en månad till tills vi kan få telefon och därmed bredband och tv inkopplat. Jag blir så trött.
Jag och Christopher åt lunch på en uteservering och hämtade sedan barnen, och när vi kom hem spenderade de typ exakt varenda minut med att bråka med varann, så jag höll på att bli tokig. Så vi bestämde oss för att ringa till förskolechefen och fråga dels om Alfred kan få gå på måndagar också, som vi redan funderat på innan, men så lade vi till också att vi gärna vill att alla tre ska få gå 9-15 tisdag till fredag. Jag hinner inte söka jobb på dagarna som det är nu, och när barnen dessutom plötsligt skulle sluta en halvtimme tidigare så kändes det ännu stressigare, särskilt som de bara bråkar när de är hemma. Och det ska inte vara några problem! Jag får lite dåligt samvete, för förskola är ju fortfarande så nytt för tjejerna, men å andra sidan har Lilly börjat springa mot grinden när vi kommer på morgnarna, så det går verkligen framåt.
Min barndomsvän Carina kom på fika efter jobbet, vilket var väldigt trevligt. Hon jobbar på socialkontoret, och har mycket att göra med flyktingmottagande nu, men berättade att hennes jobb idag även inkluderade mail om att stadens röda matta måste bytas ut mot en längre och att några soptunnor behövde fräschas upp, eftersom drottningen kommer till stan imorgon för att inviga en konferens. Vissa saker är tydligen lika viktiga som andra... ;) Tänkte ge mig ut på stan och försöka få en glimt av drottningen imorgon, tänkte att det kan vara kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar