fredag 18 september 2015

Lyxlunch och griffeltavla

Det var fint i Lund igår kväll vid solnedgången, när jag sprang genom stan på grund av tågförsening.
Igår på kursen gick allt lite långsamt, för jag blir lite hopklumpad med en tant som också är nybörjare, och hon är så ohyggligt långsam, så jag får sitta och vänta en del. Men jag fick i alla fall mina mått tagna av läraren, så nu har jag proffstagna mått åtminstone.
När jag väl kom hem efter ännu en tågförsening (det är tydligen spårarbeten runt Landskrona just) och tittade till barnen såg jag det här. Efter bebisårens vakna-en-gång-i-halvtimmen-hela-natten-varje-natt börjar "sova som ett barn" äntligen betyda det som andra människor menar med det. :)
(Sen strulade såklart alla tre barnen hela natten så både jag och Christopher är vrak idag, men det är väl en annan sak.)
Idag lyxade jag och Christopher till det med lunch på Erikstorps Kungsgård igen. Deras vispade brynta smör till brödet är bara det nästan värt de 95:- den otroligt vällagade lunchen kostar!
Och på hemvägen kunde vi också ta lyxen att ta bara en liten extra sväng och köra utmed havet. Sååå fint!


På eftermiddagen var Christopher en sån där superpappa igen och gjorde färdigt griffeltavlan han sågat till och målat, och så skruvade vi upp den på väggen i lekrummet. Förväntansfulla barn.


Succé!
Fast det var helt otroligt vad kritorna smulade. Vi lär behöva dammsuga under tavlan varenda gång den använts...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar