lördag 19 september 2015

Saturday night is laundry night

Kolla! Vi har fått vår torktumlare som vi beställde för två veckor sen! Så dagens lördagsnöje är att tvätta. It's Saturday, it's laundry night, som Sheldon i The Big Bang Theory säger. ;)
Annars har jag bakat tre äppel- och päronpajer samt gjort torkade äppelringar idag (mamma har varit här) och så har barnen FaceTimeat med syssling Agnes - vi hade tänkt åka till Ven idag, men insåg att vi inte riktigt har råd just nu. Mitt sparkonto som jag har nallat av under hela föräldraledigheten är nämligen tomt nu... Jag har pengar i fonder också, men de går så extremt dåligt nu, så dem ska jag försöka att inte röra förrän det blir kris, så jag försöker vara duktig och inte göra åt pengar som inte är helt nödvändiga nu, och lyckades t.ex. gå sex hela dagar utan att göra åt en krona nyss. Sen fick jag handla mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar