fredag 11 september 2015

Framsteg på förskolan

Det går bättre och bättre på förskolan för de här små sötisarna. Flora grät inte ens när vi lämnade i morse (medan hon igår tappert mellan flödande tårar förklarade att vi skulle jobba och därför lämna dem på förskolan: "Mamma bobba. Pappa bobba."), men Lilly var ledsen. När jag kom och hämtade hade ingen av dem napp, och ingen av dem började gråta när de såg mig, och båda hade lekt och haft det bra under dagen.
Under tiden de var på förskolan idag bakade jag fyra äppel- och päronpajer för att äta en idag och frysa in resten, och körde en massa äppelskivor i svamp- och bärtorken, men det syns knappt på träden att jag plockat alls.
På bilden här ovanför leker tjejerna med bubbelplast förresten, det är inte en plastpåse som jag tänkt låta dem kvävas av... 

När barnen tyckte att de hade ätit färdigt sin middag ikväll körde de tävling i köket. Jag och Christopher var mycket tacksamma att det inte längre bor någon under oss, så vi kunde bara njuta av att se dem ha roligt tillsammans alla tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar