tisdag 29 september 2015

Bjuder på trädgårdens överskott

Idag tog jag en tur till Lund efter att jag jobbat en stund (och pratat med a-kassan igeeen...), eftersom Skånetrafiken var vänliga nog att bjuda mig och Christopher på varsitt tvåveckorskort eftersom vi är nyinflyttade. Jag behövde köpa en speciell linjal till mönsterkonstruktionskursen och växla pengar på Forex till resan och lite annat. 
Först hittade jag en liten källarlokal där ett gäng kinesiska damer lagade dumplings och nudlar, som jag tog med mig.

Jag satte mig utanför universitetet och skulle äta, och upptäckte att jag inte fått med varken pinnar eller servetter... Men jag hade rätt ont om tid (eftersom jag skulle hinna hämta på förskolan hemma), så jag hann inte gå tillbaka, så det var bara att äta med händerna! De stekta dumplingsarna var ju enkla, men nudlarna med sås på var ju en aning kladdigare. Som tur var var det supergott, så det kändes ändå värt. Och det var en helt strålande dag där jag kunde sitta i bara t-shirt.

Jag hittade en bra liten korg på TGR, så när vi var hemma allihop gick jag och barnen ut i trädgården och plockade lite äpplen och päron, och sen fick Alfred skriva en skylt och så satte vi ut korgen på trappen. Både när jag bott vid Telefonplan, i Bromma och Västertorp gick jag ibland förbi hus där folk bjöd på äpplen utanför, och jag tyckte det var så trevligt, så det kändes fint att äntligen kunna göra likadant själv.

Sen följde Alfred med Christopher när han skulle klippa sig, så jag och tjejerna hade lite tid för oss själva. En del av den tiden spenderade vi på tredje våningen ovanför trappan och bara hängde lite.


De här ungarna alltså! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar