torsdag 10 september 2015

Första mönsterkonstruktionskurstillfället!

Sitter på ett tåg hem från Lund och orkar inte skriva så mycket på mobilen, så det blir lite mer bilder och lite mindre text idag.
Lilly lånade Alfreds keps och spanade lite från Cargobiken längs Suellsgatan efter förskolan. 
Hon slängde förresten ur sig en femordsmening idag, bara sådär: "Det är dumt att bitas"! (När Flora försökte bota henne och jag stoppade.)
Flora fick följa med mig på lite egentid för att köpa smørrebrød som middag åt mig på tåget till Lund för min mönsterkonstruktionskurs ikväll. Hon tjatade mest om pappa på vägen, och när vi närmade oss huset satt resten av familjen på trappen, så alla barn ville visst helst vara med just den förälder de inte var med...
Vid 18-tiden tog jag Pågatåget till Lund och lämnade Christopher ensam med att fixa middag och läggning - första torsdagen av 13!
Middag. Älskar smørrebrødstället!
Mitt livs första mönster! Jag fattade inte riktigt vad jag gjorde, men rätt var det, och väldigt bra såg det ut, sa både läraren och en kursdeltagare som gått både tillskärarlinje och flera kurser med samma lärare. Så småningom ska jag väl lära mig vad jag gör egentligen också. 
Nu hem och bums i säng, för jag har varit alldeles för trött och snorig idag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar