tisdag 28 oktober 2014

Senare läggningar

Vi hade tänkt att vintertiden skulle göra att barnen somnade en timme tidigare utan problem, men på något konstigt vänster har det blivit att de alla tre somnar senare istället! Och det innebär ju att de i själva verkar somnar senare plus en timme, vilket är extremt konstigt. Så jag sitter med en sprattlig Flora i knät här klockan 23, och har svårt att skriva, så det blir kort idag. Vill bara berätta att Flora och Lilly har varit så roliga ikväll! De har spankulerat omkring och roat sig med diverse leksaker lite för sig själva, och när jag försökte få dem att sitta still hos mig istället för att gå in och störa Alfred i läggningen mutade jag dem med Babblarna-appen i min telefon (för att Lilly gått omkring med min telefon en stund redan, men inte kommit på själv hur man fick den att vakna så hon såg min bakgrundsbild, så varje gång den slocknade kom hon tillbaka så jag fick trycka på knappen). Lilly skulle absolut ha telefonen själv hela tiden, och blev mycket upprörd varje gång Flora fick tag på den, och höll krampaktigt i den, så när jag försökte hjälpa henne att få figurerna i appen att röra sig var det lite svårt eftersom jag inte kom åt skärmen. Men hon verkade börja fatta litegrann av hur man ska röra fingrarna på skärmen, det var kul att se!
Nu ska jag gå och tvätta mig så jag kan lägga mig med Flora. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar