fredag 24 oktober 2014

Barnvakt och 7-årsfirande!

När nu både mormor och systerdotter Stella skulle komma i helgen lurade vi hit syster Johanna också och så tog jag och Christopher tillfället i akt att få gå ut och äta middag för att fira vår 7-årsdag en månad i förväg.
Vi bad om restaurangtips på Facebook, eftersom vi knappt varit ute på 4,5 år, och det mest intressanta tipset var Shibumi. Tyvärr var det fullbokat, men när jag till slut kom fram i telefon fick jag veta att de har dropin-platser i baren som man har stor chans att få om man är där en halvtimme-kvart innan de öppnar klockan 18. 
Så Christopher åkte hemifrån lite efter 17 idag (medan jag väntade 20 minuter till för att varken Stella eller Johanna kunde komma förrän vid 18), och kom först i kön! När jag kom fram strax efter 18 var där en massa folk, så jag var så sjukt nöjd över att vi lyckades!
Maten var också gudomlig, så det var så värt, även om vi åt så många smårätter att det blev dyyyyrt (1 730:-...).
Sen tog vi varsin drink på Nobis Guldbaren, och sen kom vi hem redan tjugo över tio till två små tjejer som vaknat efter en timmes sömn och en liten kille som fått somna i soffan. Och nu måste jag pussa på barnen så jag hinner inte skriva mer. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar