söndag 19 oktober 2014

Bra kväll!

Eller ja, det är väl en sanning med modifikation, för middagen blev totalkaos när Alfred bara ville leka istället för att äta, och efter en del tjat och hot om ingen mer tv slutade det med att Christopher tog in honom på sitt rum och han skrek och grät i en evighet innan det blev lugnt och han kunde komma ut och äta sin middag och sen få se på Netflix en stund. Men vad jag skulle komma till var att tvillingarna var så mysiga sen!
När Alfred gått ut i vardagsrummet för att titta på tv och tjejerna följt efter honom för att pilla med nåt så lade jag mig på rygg på golvet i köket - smått utmattad efter en dag med 1-årskalas hos en kompis barn och sen matlagning (väldigt gott: vildand med polenta och rödvins- och chokladsås) och allt bråk efter det. Christopher kom och lade sig på mig och vi hade äntligen tid att pussas och kyssas mer än vi gjort på... ja, typ ett år. Efter en liten stund fick Flora och Lilly syn på oss, och båda kom och tyckte det var hysteriskt roligt. Lilly tryckte ett par strumpor i ansiktet på mig och skrattade, och Flora tryckte sin näsa mot min mun, och jag ser att det inte låter särskilt mysigt eller roligt, men det var det. :) De bonkade lite dvd-omslag och grejer som de hittat i vardagsrummet mot mitt huvud också, men äsch. Alla var glada!
Sen när Christopher var inne och läste bok med Alfred en stund efter det var jag och tjejerna i vardagsrummet med säsongspremiären av underbara "Allt för Sverige" på på tv:n (vi spelade in det, men jag tittade med ett halvt öga), och tjejerna var på fantastiskt gott humör. Innan middagen var båda på uruselt humör, så det var extra roligt att de var så glada. Vi gjorde lite allt möjligt, men det roligaste var när vi alla tre satt på soffbordet, och Lilly kastade ner en boll som de har, som börjar blinka när den slår i golvet och blinkar i några sekunder. Flora har inte lärt sig än hur hon ska få den att blinka, så när hon klättrat ner på golvet för att hämta bollen sträckte hon upp den till Lilly, som kastade ner den igen. De jobbade ihop så en stund, tills Flora hittade något annat hon ville leka med på golvet, och det var så härligt att se! Över huvud taget har de verkat haft roligare än någonsin tillsammans idag, och jag hoppas på att det kommer fortsätta på den vägen.
Nu har Alfred somnat i sin säng, Lilly i Ergobaby-kopian på min rygg och Flora i BabyBjörnen på Christophers mage, så nu kanske vi kan titta på "Allt för Sverige" på riktigt innan jag ska försöka lägga mig i hyfsad tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar