fredag 1 augusti 2014

Vi träffade andra tvillingar med en storebror

Oh, jag glömde berätta igår att vi träffade ett tvillingpar med en tre år äldre storebror igår också! Det var våra kusinbarns kusiner (min kusin Eriks fru Ias brors barn), där storebror Axel är 14 och tvillingarna Elsa och Arvid är 11. De kom över till oss tillsammans med Vega och Agnes och lekte lite med alla barnen, och jag kunde fråga både tvillingarna och storebror lite om vad de tycker om sin syskonkonstellation, som är så lik våra barns. De verkade väldigt nöjda alla tre, och var dessutom otroligt rara och väluppfostrade, så det var så roligt! Det syntes att tvillingarna var väldigt nära varann, och när jag frågade sa de att de sällan bråkar och att de alltid gått i samma klass och är nöjda med det, och storebror sa att han aldrig känt sig utanför (jag har ju oroat mig för att tvillingarna ska bli så tajta att Alfred hamnar utanför) och att det bara är roligt att ha tvillingar som syskon. Och så frågade de mig en massa om Flora och Lilly samtidigt som de gjorde allt för att roa alla mina tre barn.
Tidigare under dagen var det förresten en pojke i tioårsåldern som frågade oss om vägen, och han var också så glad och artig att jag nu har typ fullt hopp om dagens ungdom. En sån massa söta och gulliga ungar jag har omgivits av den här sommaren, det är en ren fröjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar