måndag 11 augusti 2014

Febrig Lilly

Den här lilla fnuttan, som här premiäråkte nya bilstolen till farmor i Göteborg, har fortsatt ha feber. 40,3 när vi kollade hos farmor nyss, så hon rekommenderade (hon var sjuksköterska förr) att vi ger henne en Alvedon när vi kommer hem nu strax, så hon orkar lite mer. Lilly har ändå varit hyfsat glad och äter okej, så det verkar inte vara nåt allvarligt, och 1177 säger att man inte behöver söka vård förrän de har 41 (!) grader om de inte verkar påverkade i övrigt, så vi avvaktar. 
Men det är ledsamt när hon ligger alldeles stilla med huvudet mot mitt bröst, hon som brukar vara så livlig. Hoppas hon blir bra fort!
(Idag tappade jag min mobil så olyckligt rakt ner i asfalten att skärmen sprack rejält - första gången jag tappat en mobil så illa - men otroligt nog funkar den fortfarande! Fast det lossnar små flisor när jag skriver ibland... Jag har beställt tid för att få den lagad imorgon eftermiddag, så jag får klara mig tills dess.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar