torsdag 7 augusti 2014

Lagom bra föräldraskap ikväll

Bra föräldraskap ikväll... Efter att jag lagat en massa barnköttfärssås med makaroner som tjejerna inte gillade och Alfred vägrade smaka så gick luften ur både mig och Christopher. Så vi slängde in fläskytterfilén vi tinat till middag i kylen och tog fram menyn till thai takeawayen i närheten. Men när jag inte hittat nåt jag ville ha kläckte jag istället idén att vi skulle äta frukost till middag, eftersom jag sett i kylskåpet att vi hade 8,5 liter (!) mjölk pga dålig shoppingkommunikation, plus svinmycket rågbröd från Danmark. Så vi körde O'Boy och mackor. Alfred fick gå och titta på film på datorn i soffan när han blev klar före oss, och när vi andra ätit färdigt såg jag att stackarn hade somnat...

Lire senare ställde sig Flora mot en tung staty jag har efter min Oldemor...
... och Lilly kröp ut på altanen och lekte med ett alldeles för långt strypvänligt snöre. 
Känns alltså som att vi är extremt bra föräldrar ikväll...
Det kanske ska sägas att mamma har åkt hem till Helsingborg i några dagar, så det här bådar ju sådär lagom gott för hur vi ska klara oss utan hennes hjälp i höst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar