söndag 10 augusti 2014

Frivilligt bad!

I förmiddags var Flora nyfiken på baljan som stod kvar på altanen, men det var bara pyttelite vatten kvar i botten. Jag höll upp den så att hon nådde ner att känna på vattnet, och eftersom hon tyckte det var roligt fyllde jag på mer vatten i den. När både Flora och Lilly stod och lekte med vattnet kom Alfred tillbaka hem efter att ha lekt hos sysslingarna Agnes och Vega, så tjejerna fick publik.
Tjejerna tuggade på små gummiankor
men jag lyckades aldrig få nån bild när de gjorde det samtidigt.
Efter en stund provade vi att sätta ner dem i baljan, och Flora protesterade inte! Yay! Det tog bara 9,5 månader, men nu kan vi bada dem utan att de tror att vi försöker mörda dem...
Alfred fick också bada, och lite senare lyckades Christopher övertala honom att få klippa hans hår lite. Han var jätteduktig och satt nästan stilla hela tiden, och han blev jättefin!
Som en liten belöning efteråt tog jag fram vattenballongerna jag fyllt tidigare på dagen utan att han sett det, och så fick han kasta dem på oss (främst på Christopher) - men jag hade visst i lite för lite vatten, så det var svårt att få dem att gå sönder, fast vi fyllde på fler sen.
Tjejerna fick klättra lite på mormor istället för på mig för omväxlings skull.
Framåt eftermiddagen kände vi att Lilly hade feber, men verkade inte särskilt påverkad. Vi tog tempen för nån timme sen, och då hade hon 39,2, och var lite trött. Så hon fick sova i pappas famn medan jag, Alfred och Flora gick ut och lekte i trädgården. Flora är så förtjust i Alfred nu! Och Alfred blir glad när hon skrattar när han leker med henne, så han tycker om att krama och pussa på henne. Så söta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar