torsdag 28 augusti 2014

Bada

Alldeles nyss:
Alfred: - Mamma, jag vill bada!
Jag: - Okej, men är du säker? Det är lika kallt i vattnet idag som igår.
A: - Jag måste bada!
Mormor: - Det är bättre om ni väntar ett par timmar, så hinner det bli varma--
A: - Jag MÅSTE bada!!!
Jag: - Lyssna på vad mormor säge--
A: - JAG MÅSTE BADA!!!
M: - Det är bättre om ni väntar ett par timmar, så hinner det bli lite varm--
A: - JAG MÅSTE BADA!!!
M: - Det är bättre om ni väntar ett par timmar, så hinner det bli lite varmare, det är så tidigt nu.
A: - Jag MÅSTE!!
Jag: - Okej då. Men det kommer vara kallt, och du kommer säkert säga att du inte vill när vi väl kommer dit.
A: - Jag måste bada!
Jag: - Okej.
Vi byter om och går ner till stranden. Alfred tittar på vattnet:
- Jag vill inte bada.
Bilden är från igår, när vi skulle ner och bada och Alfred sen inte ville. Jag lyfte i honom i vattnet och så doppade vi oss tillsammans, och han tyckte det var för kallt. Jag gjorde samma sak idag, för jag blev så less. Tur att han är världens sötaste unge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar