tisdag 12 augusti 2014

Skitkväll

Åh, vissa kvällar är så jobbiga! Ikväll har både Flora och Lilly varit helt spattiga och skrikiga, och Alfred har antagligen varit för trött redan långt innan vi hade tid att lägga honom, för han har tjutit som en stucken gris för minsta lilla grej. Och ibland orkar jag bara inte. När jag precis var på väg ner i badrummet för att tvätta mig började Alfred storgråta för en bagatell om en vattenflaska (det var Christopher som lade honom, men det var min flaska) och Lilly, som sov i soffan vaknade och skrek, och jag bara fastnade i vindstrappan och gav upp och längtade efter choklad. Som tur var lyckades mamma lugna Lilly och Alfredgrejen löste sig, så jag fick tvätta mig och nu ta över Lilly som vaknat igen (febern har gått upp igen, känner jag). Jag vet bara inte hur vi ska klara oss hemma sen utan hjälp - vi måste komma på nåt system för att lägga alla barnen i hyfsad tid, men hur? Hjäääälp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar