söndag 24 augusti 2014

Amningskläder

Jag har ju klagat på det här med amningskläder, eller bristen därav, tidigare, och nu kommer det lite mer klag. Alltså, vad är dealen? När Lilly kissade ner mig på vårdcentralen härom veckan gick Christopher och köpte ett tvåpack amningslinnen åt mig på H&M (dem jag har köpt tidigare har varit från KappAhl) så jag kunde byta om. Och de går nedanför rumpan, i storlek M (de på KappAhl är nästan lika långa). Men vaaaarför?! Jag förstår att det är bra i början medan man har kvar gravidmagen, men är det inte meningen att man ska amma efter de första par månaderna? Varför ska linnen vara långa som klänningar bara för att man ammar? Och varför finns det så få amningskläder över huvud taget?
Jag frågar igen: varför finns det mer gravidkläder än amningskläder? Jag är ju inte den enda som ammar betydligt längre än jag hade stor gravidmage, så mitt behov av amningskläder är mycket större än av gravidkläder, men jag får gå omkring i samma gamla linnen i 1-2 år. Jag kan ha annat över, men då blir det mycket besvärligare med två barn som river och sliter åt fel håll i kläderna.
Även om jag skulle köpa dyrare kläder, som Boob, så finns det inte mycket att välja på ändå - jag lyckades hitta några omlott-toppar på La Redoute som har varit min räddning i sommar när jag velat vara lite finare, så det funkar ju även om de inte var avsedda specifikt för amning, men så många omlottkläder finns det inte i modet just nu tyvärr.
Enda fördelen med de här klänningslånga linnena är att jag kan ha leggings under utan att gå med rumpan i vädret, men så fort jag fått ordning på min overlock ska jag klippa av dem för de är så löjligt långa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar