torsdag 21 augusti 2014

16 år gamla kläder

Jag gick igenom några lådor med min systerdotter Stellas gamla kläder härom dagen - mamma hade sparat en del från min syster Fina. Fina var modedesigner, men hann väl inte sy så mycket förstås när hon hade en liten dotter, men några klänningar i lådorna hade hon sytt själv, och de är så fina (men lite stora än)!
Två sparkdräkter i rätt storlek hittade jag i alla fall (inte hemsydda) och provade. De var hemskt söta, men båda var oerhört puckade vid blöjbyte: den rosa hade bara knappar (inte tryckknappar ens) i ryggen och inga mellan benen, och på den blå slutade tryckknapparna för långt upp så det var svinsvårt att få ut benen. Så just de här 16 år gamla kläderna får nog tyvärr ingen mer användning. 
Flora

Lilly ville inte alls posera - det tog ungefär tio försök innan jag fick en skarp bild, och då var hon uppochner. :)
Tio försök till och jag fick den här.
Sen provade mamma att sätta ett hårspänne var på tjejerna, och de blev så söta att jag nästan fick hål i tänderna... Jag älskar ju klänningar, men jag klarar inte när det blir för puttenuttigt, så rosetter kommer användas mycket sparsamt, känner jag.
Flora fick inte ha kvar sin många minuter ändå, för Lilly slet den från henne rätt så omgående.
Lillys blomma är den blå, det med vallmor än en hink med äpplen som står bakom... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar