fredag 23 maj 2014

På stranden

Redan tidigare idag överväldigades jag plötsligt av en känsla av lycka så att jag nästan blev tårögd, när jag var ute och gick med tjejerna och det var 25 grader varmt, sol och blå himmel och vi är i min älskade sommarstuga där jag varit varje sommar sen jag föddes. Och nu sitter jag nybadad på stranden och hör vågorna klucka, ett barn går runt i vattenbrynet och gräver i sanden, ett sitter nöjt i vagnen och jollrar och det tredje ligger vid mitt bröst och sover. Bättre än såhär kan jag nog knappt ha det. 
(Och det ska jag påminna mig om när alla skriker om några timmar...)
Christopher är förstås med också, och Flora kom upp ur vagnen.
 Lite komiskt blev det bara när jag insåg att jag visst är rätt mycket smalare än förra sommaren - jag höll på att tappa bikinibyxorna... Fick fästa ihop dem med en hårsnodd. (Fast jag ser hemskt konstigt tjock ut på bilden ur den där vinkeln...)

2 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut! Och jag känner verkligen igen mig i det där, sprickfärdig av lycka många stunder, vilja slita ut sitt hår med rötterna andra stunder... Topparna och dalarna man går igenom under en enda dag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Och på sistone har jag ju haft flest dalar, så stunderna av lycka måste jag verkligen ta vara på.

      Radera