onsdag 14 maj 2014

Tvillingsele och syskonkärlek

Nya tag idag. Idag vilade jag med tjejerna i sängen istället för att gå ut och gå, så jag hoppas på lite högra tålamodsnivå i eftermiddag. När vi vaknat tog jag fram den amerikanska tvillingselen som jag inte använt så mycket och provade att sätta Lilly på ryggen. Det funkade, och hon gillade det! Hon hamnade lite långt ner dock, så jag måste trixa mer med den, fast eftersom Flora kände sig ensam i sängen och blev gnällig hann jag inte, utan fixade upp henne på magen också.

De verkade rätt nöjda faktiskt, men eftersom det inte är något som helst höftstöd på selarna blev det fruktansvärt tungt snabbt, trots att våra pyttiga små tjejer bara väger ungefär 13 kg tillsammans. Tänkte jag kunde testa att ha BabyBjörnen med svankstöd fram nästa gång och den här bak, det kanske kan hjälpa lite.
De här söta små tjejerna förresten! När jag tog upp Flora från matstolen för en liten stund sen och lyfte henne upp över mitt huvud och busade med henne så hon skrattade - då skrattade Lilly också! De blir ofta glada när de får syn på varann igen efter ett blöjbyte eller så när de varit isär några minuter, och det är så fint att se.
De är dock även hejare på att sno varandras leksaker och nappar - framför allt Flora. När jag ger en leksak till Lilly så zoomar Flora in på den direkt, hon blir som radiostyrd och försöker hugga den på en gång. Det ser väldigt roligt ut, men är förstås inte så roligt för Lilly. Fast hon ger ofta igen, så det jämnar säkert ut sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar