torsdag 8 maj 2014

Fläskläpp

Lilly tippade framåt med ansiktet ner i parketten idag när Christopher satt med alla barnen och jag lagade mat (stryk ska han ha, den ouppmärksamma karlsloken, hade jag varit där hade det aaaldrig hänt... Eller hur.), så hon började blöda från överläppen. :(
Vi har inte lyckats se om läppbandet skadades eller om det bara var själva överläppen som fick sig en törn, men hon fick lite fläskläpp stackarn. Men hon slutade gråta snabbt och har både ammat och ätit gröt utan att klaga, så hon mår ju bra igen i alla fall. Och nu när jag försökte fota läppen har svullnaden redan gått ner, man ser bara en liten röd fläck. Men ändå: stackars stackars liten!
Uppdatering: jag lyckades titta in under läppen när hon somnat sen, och det såg ut som att läppbandet var helt - jag är inte hundra procent säker, men jag tror att det bara var läppen det kom blod från.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar