tisdag 6 maj 2014

Grejer som händer just nu

Det känns lite som att vi haft SM i gnäll här hemma igår och idag. Tjejerna kämpar som galningar för att... nånting - börja krypa antar jag, men ingen av dem verkar ha nåt bestämt mål liksom, utan de vill bara inte göra just det de gör, någon gång. Sitter de vill de stå eller lägga sig i brygga bakåt, ligger de vill de vända sig, har de vänt sig vill de absolut på inga villkor inte ligga på mage, och de skriker och gnäller och skriker och gnäller.
Det är ett sjå att hålla ordning på dem redan, trots att de inte kryper än, för eftersom de är så gnälliga och åbäkiga är det alltid nån som håller på att glida ur mitt grepp när jag måste hjälpa dem båda samtidigt.
Lilly gungar fram och tillbaka när hon sitter, vilket gör att hon ofta tippar bakåt på amningskudden jag brukar ha runt henne, och så ligger hon och försöker få ner huvudet i golvet bakom, och så blir det jobbigt efter tre sekunder och så skriker hon. De få gånger hon är på gott humör däremot pratar hon jättefint med ett perfekt "da-da-da" som är så gulligt att man nästan dör. Och så har det blivit hennes tur att knipa med benen vid blöjbyte, nu när Flora har lugnat sig lite med det.
Båda är oerhört nyfikna på vatten, och älskar när de får smaka från mitt glas eller dricka lite ur pipmugg. Och leverpastejmackorna de brukar få på morgnarna älskar de!
Båda har lite smått börjat med den teknik som Alfred körde med innan han började krypa, där han gned fötterna mot varann när han satt så han kasade bakåt (vid 7 månader) - det hade jag på film, titta här!

Alfred förflyttar sig själv! from Sara Reis on Vimeo.

Än så länge har de inte kommit nån vart med det, men om de fortsätter så ska det nog gå bra.
De har nog börjat komma in i den stora separationsångestfasen redan tror jag - precis när jag publicerat det här reste jag mig från golvet där tjejerna ligger för att öppna balkongdörren för att släppa in lite luft, och Lilly fick typ panik för att jag försvann ur hennes synfält, och så vill hon också ha ansiktet nära och känna på mitt ansikte, så som jag skrev igår att Flora gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar