måndag 19 maj 2014

Dopförberedelser

Nu är det bara några veckor kvar till Floras och Lillys dop. Vi ska ha det i trädgården till vår sommarstuga, och hoppas på bra väder, för det kommer ungefär 50 personer. Bara min närmsta släkt är 40 pers, så vi blir många väldigt fort - så om det regnar ligger vi risigt till, för vi kommer inte få plats allihop inomhus. Vi hade Alfreds dop i trädgården där också, och då öppnade sig himlen två timmar innan dopet, men tack och lov slutade det regna i tid. Dopet kommer, precis som Alfreds, förrättas av min konfirmationspräst, och det känns jättebra!
Vi har inte planerat nåt särskilt avancerat, utan mer eller mindre kopierat programmet från Alfreds dop, förutom att vi bytt ut en psalm, så det känns ganska lugnt. Däremot behöver jag lägga lite tanke på vad vi ska baka till fika till så många människor. Men som tur är har min mamma erbjudit sig att baka en sorts kaka, och också som tur är så är Christophers mamma tårtproffs - hon hade en egen tårtbutik en gång i tiden. Hon jobbar visserligen extremt mycket, men eftersom hon gjorde namngivningstårta till Christophers systerson härom året tänkte vi att vi åtminstone kunde fråga, och nu hade hon precis fått en ledig dag strax innan dopet så hon sa ja! Så nu har vi letat inspirationsbilder som hon kan utgå ifrån, och då valde vi dem här under - några olika både för färger och former på blommorna. Blomtema självklart, med tanke på tjejernas namn.
(http://scarletlillies.wordpress.com/)

(http://www.thepartydress.net/)

 (http://24.media.tumblr.com/)

Och så har jag beställt bokstavsformar på nätet för att kunna göra småkakor i form av F och L.
Sen är det förstås också frågan om vilken klänning jag ska ha på mig, men den tar vi sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar