onsdag 7 oktober 2015

Kreta dag 5

Idag var vi lite extra tjusiga till frukost, med både armband och mammas halsband.
Restaurangen ligger precis vid poolen (men har tyvärr inga bord utomhus), så det är lite svårt för barnen att hålla sig vid bordet när vi äter.
Idag gick vi till stranden igen, och valde avdelningen lite längre bort, som kallas för Golden Beach. De flesta strandavsnitt har helt enkelt solstolar, bord och parasoller, men här har de ansträngt sig lite extra: det finns en liten avdelning som är inhägnad av fina växter, kaktusar med påmålade ansikten och solhattar och diverse annat roligt pynt, och därinne finns mängder av roliga saker: kvarlämnade/kvarglömda strandleksaker, luftmadrasser, badringar och annat sånt, en bokhylla med böcker på olika språk, diverse tidningar och säkert en massa annat som jag inte såg, som man får låna. Riktigt trevligt! Så även om vi har köpt ett gäng hinkar, spadar och sandformar så var det förstås roligare att låna något nytt.
Sen grävde Christopher ett hål så djupt att de kom ner till vattnet under, och det var väldigt spännande - så jag fick ligga still och sola i säkert fem-tio minuter. Sån lyx!
Så såhär dryg är jag: kolla vad ljuvligt vi har det! :)
Men jag började ändå inse idag att två veckor är ju jäääättelänge! Vi pratade lite med en familj nu på eftermiddagen som kom i fredags och ska vara här en vecka, och deras treåring hade sagt redan igår att han ville åka hem. Men än så länge är våra barn supernöjda (även om jag inte lyckas få Flora och Lilly att bada mer än fötterna), och eftersom mamma kommer på lördag så det händer något nytt så hoppas jag att vi kommer fortsätta vara glada över att få vara här så länge. Vi börjar redan ledsna på buffématen, men då får vi väl gå ut och äta någon kväll för att få lite omväxling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar