tisdag 8 juli 2014

Skitdag - fast igår

Nämen! Jag såg först nu att inlägget jag trodde jag lade upp i natt vid midnatt aldrig gick upp! Då blev ju mitt PS i förra inlägget lite obegripligt. Jag lägger upp det nu istället då...
- - - - -
Vilken skitdag vi har haft idag. Det spöregnade halva dagen, så vi var inomhus ända till sjutiden på kvällen, och Alfred var helt spattig av överskottsenergi, så vi bråkade med honom otaliga gånger. Tjejerna var griniga - det känns som att Flora har illvrålat minst hälften av sin vakna tid, och av det har jag blivit irriterad och kortstubinig, och Christopher har ignorerat skrikandet istället, så jag har fått ta upp dem typ varenda gång även fast jag varit sur. Idag har varit en sån dag där jag har känt att schöven vad mycket enklare det hade varit om vi bara fått ett syskon istället för två - MEN det betyder förstås inte att jag inte älskar alla mina barn, för det gör jag, så oerhört mycket, men stundtals är det för mycket för att jag ska orka uppskatta dem allihop samtidigt.
Fast om jag ska tänka på det roliga istället så kan jag berätta att Flora också kan sätta sig upp från magliggande nu, båda tjejerna tar saker med pincettgreppet nu istället för med hela handen, och Flora ställer sig upp mot saker (och är såpass stadig att hon kan stå själv en halv sekund ibland om vi släpper henne, fast ofta vobblar hon rejält i benen). Hon kryper inte framåt mer än ett steg i taget än, men ålar lite bakåt ibland istället, medan Lilly kryper med perfekt teknik nu, men långsamt och försiktigt än så länge - och tycker det är så roligt att hon skrattar hela tiden.
Nu ska jag försöka lägga ifrån mig en sovande Lilly och gå och tvätta mig så jag kan få lägga den här deppiga dagen till handlingarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar