lördag 12 juli 2014

Födelsedagskalas

Idag har mamma fyllt år, och vi har haft släktkalas. Bara halva släkten var här, så vi var ungefär 20 personer, och det kändes lite mer hanterbart än dopet när vi var runt 50 pers (varav ungefär 40 var min närmsta släkt). Tjejerna var ganska mammiga, så när mina kusiner ville hålla dem grät de bara, och när kusinbarnen satt runt dem och tittade beundrande blev de mest ignorerade... Men när både Flora och Lilly ammat en stund blev de gladare, fast då hade de flesta gästerna hunnit gå hem tyvärr.
Nu är det snart dags att gå och lägga oss igen, men först vill jag visa en bild på klänningarna vi köpte igår. Det är rundskurna "snurrklänningar" från Polarn o Pyret, som jag såg tidigt i våras och blev helt kär i, men eftersom de kostade 279:-/styck så kändes det för dyrt. Nu igår hittade vi dem på rea för 195:-/styck, och det var fortfarande dyrt, men jag var bara tvungen att köpa dem ändå - sista chansen liksom. Den närmsta storleken det fanns två i var 86, och det är ju långt fram i tiden för mina små 68:or, men de ska nog hålla att spara, och så kommer de kunna springa runt och snurra i dem och det blir ju perfekt. Visst är de underbara?!
Men klänningarna från Next som de hade på sig på stranden och på kalaset idag är inte så dåligt underbara de heller faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar