torsdag 24 juli 2014

Fler recept

Jag glömde visst berätta att jag lagat två nya recept till tjejerna. Jag tog två recept till från Hipps hemsida: ett som heter "Köttfärs med potatis och grönsaker" och ett som heter "Kycklinggryta Rosso".
Det första innehåller föga överraskande köttfärs (fast jag tog blandfärs istället för nötfärs, tyckte det kunde vara bra med lite extra fett), potatis, morot, majs, timjan och rapsolja, och det andra kyckling (jag tog kycklinglårfiléer), potatis, röd paprika, färsk lök (tog jag istället för schalottenlök), olivolja och så lade jag till oregano för att vi inte hade lagerblad.
Köttfärsrätten tyckte jag var överraskande smaklös, precis som den andra köttfärsrätten jag gjorde för ett tag sen med broccoli, det är väl nåt med köttfärs utan salt kanske? Men tjejerna tyckte den dög, och kycklinggrytan blev jättegod tyckte vi alla tre.
Snart ska jag göra den med fläskkotletter och blomkål kokt i kokosmjölk med ris igen också, så har jag några olika rätter att variera mellan. Och så måste jag göra favoriten med ryggbiff och sötpotatis/butternutpumpa snart igen med, för förra omgången är det bara en portion kvar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar