lördag 19 juli 2014

En underbar dag i solen

Johanna och Victor flög till Mongoliet för en ridresa tidigt i morse, och Daniel, Kate och Vigga åkte hem i förmiddags - och när de höll på att packa in det sista i bilen började Vigga gå mot vägen. Hon tänkte väl börja gå hemåt kanske, men Alfred stoppade henne. :) (Hon har på sig sin nya kjol från LipFish, som hon fick av oss.)
Sen gick resten av oss ner till stranden, och Christopher tog den här gudomliga bilden på Flora.


Och den här lite mindre gudomliga, och mer roliga, slow motion-filmen på Lilly. Att de här två är mina barn alltså! Kan knappt fatta det än, fast de snart är nio månader gamla.
När vi kom hem från stranden hade mamma hittat en liten liten söt fågel som flugit in i ett fönster och dött. En liten sorglig bloddroppe på trappen och en livlös fågel... Alfred fick lyfta den på en liten spade till ett hål som Christopher grävde, och så fick Alfred välja sång att sjunga: "Du ska inte tro det blir sommar", och så lade han en liten gul blomma på graven.
Sen gick vi ner och badade igen, för det har varit strålande solsken och supervarmt hela dagen. Och äntligen ville Alfred prova badringen jag köpte åt honom på Teneriffa för 2,5 år sen, nu när han är 2,5 kg för tung för viktgränsen på 12 kg och nästan kan simma själv (han lyckades hålla sig flytande flera gånger själv idag utan flytbaddräkten!). Jag hade tagit fram den för att Vigga skulle få låna den, fast hon ville inte prova, men det ville Alfred! Och när vi badade upptäckte vi att den klarade hela 155 kg utan problem: Christopher + jag + Alfred. :)
När vi kom upp till mormor och tjejerna på stranden bestämde sig Lilly för att prova att suga på min navel... Äntligen fick jag användning för min utåtnavel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar