fredag 6 december 2013

Första utvecklingssteget

Gårdagens skrikande fortsatte in på natten igen - mest Flora, men även Lilly var orolig. Inatt fick jag somna vid halv två ungefär, men väcktes för matning runt 5 igen, och från kvart i sex till kvart i åtta fick jag inte sova alls. Men då gick Alfred och Christopher upp och tog med Lilly så jag fick sova ett par timmar till.
När Lilly vaknade nu nyss log hon jättemycket mot mig och gurglade även lite, sådär som barn gör när de börjar försöka kommunicera - yay! Så jag tror nog att Lilly kommit igenom första utvecklingssteget, men att Flora fortfarande är mitt i det och tycker det är lite jobbigare än Lilly tyckte. Hoppas att Flora lugnar sig snart, för i går kväll var jag på riktigt orolig över att hon skulle skrika sönder sin röst när hon tog i som värst. Det är ett under, som jag är väldigt tacksam över, att Alfred inte vaknar när de skriker. Han vaknar ändå på nätterna, men faktiskt oftast när tjejerna är tysta - det kanske är det han vaknar av... ;)

2 kommentarer:

  1. I feel you! Skickar styrkekramar- det blir bättre på andra sidan!

    SvaraRadera
  2. Tack Bella! Fast det kommer ju fler steg, vilket jag påminns om på din blogg. :) Men allt går ju över...

    SvaraRadera