tisdag 31 december 2013

Lite jobb och lite vänner och sånt

Igår var vi förresten på stan en sväng, och tjejerna sov så lugnt i vagnen hela tiden. Vi var och köpte en ny kalender till mig, chailatte, den där hårsprayen jag skrev om i förra inlägget och ost på Wijnjas Ostkällare, där jag fick ett presentkort av Christopher i julklapp (ost, yay!!!), och sen på vägen hem köpte vi Wagyu-entrecôte till nyårsmiddag. Och så sprang vi på min vän Tom från Malmö på T-Centralen, fantastiskt nog! Vi var på fel perrong, för det var för lång kö till hissen till röda linjen mot Fruängen och det går ingen rulltrappa dit från det hållet vi kom från, så vi åkte rulltrappa ner till gröna linjen mot Farsta/Hagsätra/Skarpnäck istället för att byta vid Slussen, och där stod Tom, nyuppkommen till stan för att fira nyår. Oerhört trevligt! Tom är förresten typ nästan gudfar åt Alfred, eftersom vi hittat på att bandet This Is Head, där Tom är basist, är "gudband" åt honom.
Och på vägen mötte vi upp Nina, tjejernas gudmor, och så hängde hon med oss tills Alfred skulle lägga sig. Sen när jag och Christopher lade oss, faktiskt relativt tidigt runt klockan ett, kände jag att jag varit för lite med mina barn under dagen, för att tjejerna sov så länge i vagnen och sen lagade jag mat och hade mig - men då hade jag ju ändå rent fysiskt varit med dem hela dagen. Jag fasar redan lite för hur det ska bli när jag ska börja jobba när de är runt ett år - om jag nu lyckas hitta nåt jobb tills dess, jag blev ju arbetslös när jag var gravid. Jag är dock väldigt sugen på att jobba som frilans ett tag sen så jag själv kan bestämma över mina arbetstider, så jag ska försöka satsa på det - jag vill jobba som någon sorts frilansskribent/kommunikatör, och det ska väl inte vara omöjligt, hoppas jag. Eftersom jag vänjer mig under föräldraledigheten vid att leva på väldigt mycket mindre pengar än jag hade när jag jobbade så kommer jag ju antagligen klara mig på en deltidslön också om det krävs, och ändå ha det bättre ekonomiskt än nu. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar