lördag 21 december 2013

Apple-barnen

Min allra första dator på 90-talet var en Mac, en sån där liten burk med en skärm på typ 10x10 cm, vad den nu hette. Sen hade jag PC i många år, för det var det jag hade på jobbet. Men när jag träffade Christopher, som är AD, omvände han mig tillbaka till Mac, och nu är vi en nästan löjligt utpräglad Apple-familj. För tillfället har vi tre MacBooks och tre iPhones hemma (fast faktiskt ingen iPad, vi har inte riktigt sett dess storhet när vi hade en lånad jobbpadda hemma).
Så när jag tog en bild på när Christopher när Flora hängde lite casual över hans axel  och påminde om en telefon blev det förstås iFlora (har bloggat den förut, men den är ju så rolig). 

När Alfred sprang fort och lekte flygplan härom kvällen kallade vi honom givetvis Alfred Air. 

Men Lilly då? Henne har vi faktiskt kallat Lillypad från början (som Marshall kallar sin fru Lily i How I Met Your Mother). Så där har ni det: vårt privata Apple-sortiment. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar