söndag 15 december 2013

Blöjor

Apropå det här med bajset tackar jag Matilda för idén om ett bajsinlägg. :) Eller snarare mer om blöjor. Just nu när bajsandet inte riktigt sköter sig går det ju åt lite färre blöjor, fast de kissar mängder ändå, ofta så det går igenom kläderna också, men när de fortfarande hade blöjor i storlek 1, som bara säljs i 28-pack (Liberos i alla fall) så gick det åt ett paket om dagen. Helt galet. Visserligen körde de då också ofta det lilla tricket att bajsa igen direkt i samma sekund som de fått på sig en ny blöja så vi fick börja om igen. Framför allt med Christopher - jag vet inte varför de retades mest med honom, men det hände fler än en gång att det gick åt fyra blöjor under ett enda blöjbyte för honom...
Vi är i alla fall med i Liberoklubben så vi får rabattkuponger och samlar bonuspoäng - när Alfred var liten kändes det som att vi aldrig behövde köpa blöjor till fullpris, men den här gången (när vi verkligen hade behövt det) så tycker jag att vi inte har fått så många rabattkuponger än. I många stora mataffärer får man visserligen rabatt om man handlar för över en viss summa, så det hjälper ju. På CityGross, där vi oftast handlar nu för tiden, får man köpa två paket för 89:-/st när man handlar annat för 300:-, på ICA Maxi likaså och på ICA Kvantum samma om man handlar för över 400:- - och det gör vi alltid... Känns som att vi ruinerar oss på mat redan - jag vågar knappt tänka på hur det blir med tre tonåringar så småningom. Men då har vi förhoppningsvis jobb båda två i och för sig. Vi använder bara Libero, för att de är utan lotion och parfym och jobbar miljömedvetet - plus att jag haft SCA som kund på mitt förra jobb och Christopher har en släkting som jobbar där. Men inget spons får vi ändå - kom igen nu Libero! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar