tisdag 3 december 2013

Mobil

Idag fick jag äntligen upp en mobil över skötbordet. Jag har velat sätta upp en i över en vecka eftersom tjejerna kan fästa blicken på saker, men när Christopher försökte sätta en skruv i taket ovanför så fäste den inte, taket var för hårt. Så jag har försökt komma på ett annat sätt att få upp den. Och så hittade jag en pinne som Alfred haft för att hoppa över, som hade en perfekt böjning och nästan perfekt längd, så jag snodde den. Nästa problem var hur jag skulle fästa den, men så kom jag ihåg ett par klämmor jag köpt nån gång och aldrig haft användning för, och det funkade! Inte jättestabilt, men så länge flickorna inte når att dra i den så funkar det.

Vi har ett rätt tråkigt IKEA-skötbord, men det är praktiskt. Till Alfred målade vi ett träskötbord gult, och det är jättefint, men nu har vi istället det här som mamma köpte till stugan för att det är större samt svårare att ramla ner från. Estetiken fick stryka på foten den här gången. 
Mobilen är också från IKEA och var en som Alfred älskade. Vi köpte tre likadana för att han tyckte så mycket om den, och hittills har i alla fall Flora tittat på den och verkat gilla den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar