fredag 13 december 2013

Det funkade!!

Yay BabySemp Bifidus!!
Jag fick veta i en kommentar från Sofie att Semper slutar tillverka BabySemp Bifidus och att det utgår från november 2013, men igår var vi på Apoteket och de hade kvar i pulverform, så idag köpte vi ett paket, och tänkte att vi väl får bunkra om det gav resultat. Först försökte vi få i Flora litegrann, men hon ville inte ha - och det smakade skitäckligt, ärligt talat: jag smakade på de droppar jag hällde ut på min handled, det smakade metall, så jag förstod henne. Men lite senare provade vi igen, och fick i både Flora och Lilly 120 ml var. Och bara ett par timmar senare megabajsade båda två!!
Jag har inte varit en sån mamma som pratat så mycket bajs hittills, men lättnaden jag kände nu ikväll när jag stod och gjorde åt säkert 20 tvättlappar per barn på det smetiga sega senapsliknande bajs som täckte hela deras underliv (och lite av Floras rygg) får mig att vilja prata bajs till max. :) Och jag var nästan sugen på att fota blöjbytena, men jag avhöll mig...
Nu tror jag att vi ska försöka undvika ersättning i ett par dagar för att förhoppningsvis normalisera deras bajsrutiner igen (kanske), men det kanske är bäst att köpa nåt paket Bifidus till ändå eftersom det verkade funka så bra.

4 kommentarer:

  1. Vilken tur!

    Måste bara säga hejja dig! ang amningen. Att du orkar. Jag har lagt ner den för egen del. Egentligen inte helt frivilligt, hade gärna velat vilja amma mer, om du förstår vad jag menar. Kom aldrig riktigt överens med amningen, och tror det beror på att det blev för mycket prestation. Ångestladdat. Inte för att jag har något emot flaskmatning, det har ju sina fördelar, men jag hade velat ha en positivare upplevelse av amningen. Fick ju pumpa igång produktionen, med tanke på att mina flickor föddes för tidigt och redan där blev det fel för mig. Personalen på neo efterfrågade ju den där bröstmjölken och jag kände att det aldrig var tillräckligt mycket, jag var tvungen att pumpa x antal gånger per dygn etc etc. Till slut kändes det som att mitt enda värde låg i hur mycket jag lyckades pumpa. Fy.

    Du kanske jag kräkte ur mig lite för mycket sådär på en gång ;), men tycker själv att det är fint att höra att det jag gör är bra. Det är lätt att glömma i tröttdimman. Och därför försöker jag komma ihåg att låta andra höra samma sak. Och du har ju en storebror till dina flickor också! Hejja hejja! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Sofie!! Härligt med pepp! :)
    Vad tråkigt att det blev så negativt för dig - det verkar tyvärr som att det händer allt för ofta. Jag är så tacksam för att det funkat förhållandevis lätt för mig, det känns som att jag sluppit mycket både krångel och ångest tack vare det.

    SvaraRadera
  3. Man har rätt att prata bajs när man är småbarnsförälder! Klart, man kan ju välja vem man riktar sig till. Ens egen blogg är ju det ideala stället, har funderat på att skriva ett bajsinlägg jag också, för under två veckors tid har mina bajsat fasenimig en gång i kvarten. Snacka om att det blir dyrt med blöjor...

    SvaraRadera
  4. Skoja inte Matilda: när tjejerna fortfarande hade blöjor i storlek 1, som bara säljs i 28-pack (Liberos i alla fall) så gick det åt ett paket om dagen... Vansinne.

    SvaraRadera