söndag 1 december 2013

Mage kvar

Jag var ju så nöjd de första veckorna efter förlossningen över att magen krympte så snabbt, men nu verkar det ha stannat av, och jag har fortfarande såpass mycket mage kvar att jag inte kan ha flera av mina kjolar (klänningar har jag inte provat så många eftersom jag behöver ha amningstoppar på mig - men jag bytte lite stil förra året och gick tillbaka till kjolar mer än klänningar, så jag har en massa kjolar också). Jag lärde mig för några år sen när jag tränade att det inte är vikten som är det bästa beviset på resultat, utan måtten (det där med att muskler väger mer än fett och sådär), så jag började mäta mig runt lår, rumpa, mage och midja, och har fortsatt med det under och efter mina graviditeter. Så jag ser ju lätt och exakt vad som händer med magen, och den här veckan har det hänt exakt ingenting. Jag har inte jämfört med måtten efter Alfred än, men på de bilder jag har kollat såg det ut som att magen var tillbaka till ganska normal efter fem veckor den gången, men jag minns också att det tog ungefär tre månader innan jag kommit ner till före-graviditeten-vikten - och den här gången är jag redan nere i före-vikten nu, så jag vet inte vad som händer. Det vore ju segt om magen inte går tillbaka helt, för jag vill ju kunna ha mina kläder. Och träna orkar jag inte... och har inte heller tid med, för jag vill vara med mina barn och inte hänga på nåt svettigt gym. Fast med tanke på hur stor min mage var får jag väl ge den lite mer tid, det kanske löser sig av sig självt så småningom, jag planerar ju att amma ett bra tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar