lördag 31 augusti 2013

Sammandragningar sammandragningar sammandragningar

Alltså de här sammandragningarna. Nu får jag dem av minsta lilla ansträngning - som att räta upp mig i soffan och sträcka mig efter mitt vattenglas - och det är så tröttsamt. (Och förresten utan att anstränga mig det minsta också, de kommer när jag bara ligger still också.) Som tur är gör de ännu inte ont, men jag blir ändå lite nervös över att ha så många. Plus att de kommer göra att jag blir ännu mer stillasittande och därmed totalt muskel-lös när det väl är dags att få ut barnen. Seeeeegt. 

2 kommentarer:

  1. Vad jobbigt med så mkt sammandragningar! Har du pratat med barnmorskan om att få brikanyl utskrivet eller så?

    SvaraRadera
  2. Nej, inte än, men jag kanske får prata med henne om det nästa gång. Hittills har det inte varit varje dag, utan bara några dagar i veckan som det varit såhär mycket, men nu verkar det eskalera...

    SvaraRadera