måndag 5 augusti 2013

Däckad

Lade mig just i soffan och känner att en liten tjej håller på med värsta gymnastiska övningarna inne i min mage. Det måste vara Flora, för det är överst i magen lite till höger. Jag känner av Flora mest, men jag hoppas att inte Lilly är lugnare för att hon är för liten, utan att det mest är för att hennes moderkaka ligger i framvägg så att jag inte känner alla rörelser, för läkaren sa ju på senaste ultraljudet att båda rör sig bra.
Idag har vi varit på stranden igen, och jag har hunnit ligga ner och vila ett tag medan Alfred sov åtminstone. Men sen skulle vi åka in till stan och handla, och jag kände mig totalt utmattad och fick gå i snigelfart när vi gjorde lite ärenden, fast sen när vi kom till mataffären insåg mamma att klockan var mycket och hon ville hinna hem till Glamour på tv (ja, jag vet...), så vi fick handla i expressfart istället, och det tog nästan knäcken på mig. Jag vet inte riktigt varför jag blir tröttare och tröttare, för min viktökning har stannat av - jag har vägt ungefär samma i flera veckor nu (+13 kg) - men det kanske är nåt med järnvärdet och helt enkelt att tiden går. Efter att jag säckat ihop på golvet i ett par minuter gick vi ner och badade, och det hjälpte lite åtminstone att få halvsitta lite viktlös i vattnet och ta emot en hoppande liten pojke sådär tusen gånger. Men nu är det soffan som gäller tills jag måste upp och springa efter Alfred igen. Tyvärr kom förstås halsbrännan som ett brev på posten nu när jag lade mig. Men jag får nog härda ut en stund, för jag orkar inte hämta mina tabletter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar